Czcionka:

A+A-

Kontrast:

''Wielkopostne Rekolekcje On-line z Katechezą 2.0''

 

Mówić można wiele, napisać także, a prawda jest taka, że uczniowie ZSB w Brzegu chętnie uczestniczyli w Wielkopostnych Rekolekcjach on-line.

Rekolekcje odbyły się od 22 do 24 marca oczywiście w formie zdalnej. To nowa alternatywna propozycja Fundacji „Wypłyń na Głębię” na czas Wielkiego Postu.

Młodzież uczęszczająca na lekcje religii wraz ze swoim katechetom – Tomaszem Wypychem, uczestniczyła w trzech spotkaniach, podzielonych tematycznie. Pierwszy dzień zatytułowany „Słowo” odnosił się do wycieszenia i skierowania swoich myśli na Biblię. Podczas spotkania zadano pytania o to, do czego używamy słów na co dzień, jak słowa są ważne, a także jaką zdolność ma słowo do budowania, ale także i do niszczenia.

Drugi dzień organizatorzy rozwijali myśli św. Jana Pawła II, o tym jak ważna w życiu jest twórczość. Na przykładzie kultury hip -hoppowej nawiązano do życia codziennego młodzieży.  

Trzeci dzień to swoiste “call to action” - czyli wezwanie do działania młodych ludzi.

Pragniemy pokazać młodzieży, że Wiara nie polega na tym, że jesteś żyjącymi „trupami”, które nic nie mogą zrobić. Wiara otwiera nas na relacje ze Stwórcą, który chce, abyśmy czynili piękne dzieła na Bożą chwałę - szczególnie w środowisku, w którym żyjemy na co dzień – mówili organizatorzy.

 

Myślą przewodnią Rekolekcji jest “Ty jesteś przedłużeniem dzieła stworzenia. Bądź twórczy i czyń na Bożą chwałę piękne dzieła w ramach swojej codziennej Wspólnoty”.

 

 

 

Wszystkie powyższe zagadnienia omówione zostały  wraz z zaproszonymi, ciekawymi gośćmi, między innymi: Księdzem Jakubem Bartczakiem czy ojcem Teofilem Niewińskim, który łączył się z  Ziemi Świętej.

 

 

Data dodania: 2021-03-24 21:41:30
Data edycji: 2021-03-24 21:48:28
Ilość wyświetleń: 55

Kalendarz

Doradca zawodowy

W stronę przyszłości
Czytaj więcej

Strefa dla nauczyciela

Przejdź dalej

"Inni budują dla nas, my dla potomności"

Cytat

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Facebook